Florida2014.reismee.nl

port of the island

vanochtend vertrokken naar Port of the Island midden in de Everglades , maar we hebben een tussen stop gemaakt in Marco Island het grootste eiland van Florida.

marco island was eigenlijk een retirement island dus als je met pensioen ging en je had wat geld dan kon je hier een stulpje kopen, we hebben ze gezien die stulpjes (kastelen) dus niet voor ons!

maar het is een schitterend eiland met schelpen overal waar je kijkt , ik heb dus al een tas vol!

daarna naar port of the island het resort in de everglades , na ingechekt te hebben , zijn we een wandeling gaan maken in chakahatee indian resort , dat is ongeveer 1 kilometer lopen op vlonders direct de bayou in.

daar hebben we een aligator gezien , op de terugweg zagen we er nog veel meer , ze lagen te zonnen aan de kant van de weg.

terug in het hotel ff een pizza en een paar biertjes en toen naar bed!

sanibel island

vandaag naar Sanibel Island geweest het eiland van de schelpen , het heeft meer dan 400 verschillende soorten schelpen op het strand en de schildpadden komen daar om hun eieren te leggen.

ook kan je hier een huis kopen als je de staatsloterij gewonnen heb , wat een gigantische grootte kasten van huizen staan daar.

daarvan zijn we door gereden naar Captyva island dat lig verbonden door een brug aan Sanibel island , deze vormen samen met nog 7 eilanden een gordel van eilanden inde golf van Mexico.

eenmaal terug hebben we een strandwandeling gemaakt en die beëindigd in de bar , waar we een paar borrels hebben gedronken , en dit afgemaakt met wat te eten.

wintertijd

wat denk je verzetten ze hier ook de klok , nu ben ik altijd al vroeg wakker maar nu nog een uur eerder , dus dan maar een verhaaltje schrijven en een spelletje doen.

vandaag gaan we naar Sanibel eiland , dat ligt hier direct voor Fort Myers Beach , het schijnt 1 van de mooiste stranden te hebben van Florida , namelijk super wit van de schelpjes , het strand bestaat uit kleine schelpjes.

dus straks eerst Chiel wakker maken , douchen , en ontbijten en dan opweg.

de rest vertel ik vanavond!

laatste avond

wat hebben we genoten van onze dagen bij Kathy en Hans , de laatste avond gegeten bij een geweldig restaurant met amazing food en alles in Halloween style , daarna iets wat ik altijd al gewild heb naar een bikers café , wat een ambiance met live muziek , in een woord amazing.

de volgende ochtend naar een breakfast cafe voor een all american breakfast lekker!!!

toen na een moeilijk afscheid opweg naar Fort Myers Beach naar het outrigger beach resort , it is wonderful een studio direct aan het strand.

onderweg maken wij ook natuurlijk wat mee , in een cafe waar we wat gingen eten raakten we aan de praat met mensen van El Salvador en toen wij wilde afrekenen hadden die mensen voor ons al afgerekend omdat ze ons zo nice People vonden!

nu op ons balkon aan het bier zomaar omdat het kan!

bootje varen

na een heerlijke nacht al weer vroeg wakker , maar gelukkig waren Kathy en Hans ook al wakker.

na het ontbijt alles in gereed heid gebracht om met de boot op de Indian river te varen.

we lieten de boot in Turkey creek te water en vaarde daar de Indian River op dit is inloop van de Oceaan dus daar zwem echt alles van kleine visjes tot dolfijnen en aligators en natuurlijk Haaien, die hebben we niet gezien maar wel een aligator.

Je ziet daar veel vogels waar onder de American Eagle schitterend, en pelikanen en ibissen.

Ook hebben we geprobeerd vis te vangen maar die hadden niet veel zin om gevangen te worden dus dat is niet gelukt.

Thuis moest er natuurlijk gewerkt worden de boot moet schoon dus dat zijn Chiel en Hans nu aan het doen en Kathy en Ik zijn aan het chillen hahahaha.

Straks gaan wwe nog een hapje eten en dan is het onze laatste nacht alweer hier want morgen gaan we naar Fort Myers.

kathy

vanochtend om 8.30 vertrokken richting Palmbay naar Kathy en Hans , na ongeveer 1.30 rijden kwamen we aan bij Kathy.

we hoefde niet aan te bellen de deur vloog gelijk open en na bijna 3 jaar stond ze daar als vanouds gezellig.

natuurlijk eerst bijkletsen lekker roddelen over iedereen , kijken wie er nog steeds is op het werk en wie niet meer !

daarna zijn we naar het strand in Melborne geweest het lievelings strand van Kathy en Hans hier word veel gevist vooral op haai!

daarna geweldig geluncht bij Squitlips een reuze leuke tent met geweldig eten recht aan het strand.

onderweg nog naar een supermarkt geweest voor het avondeten , en toen lekker relaxen in de serre met een biertje en ouwehoeren over van alles ennog wat.

en nu naar bed morgen vroeg op want we gaan de hele dag varen en naar de dolfijnen , heb er zin in!

Seaworld

om 7.30 met de bus naar Seaworld , wauw wauw , wat een geweldig park.

we hebben de dolfijnen show gezien en Manu de killerwale show verder de pinguïns 3D show net als de Manatee's en de schildpadden en de alegators en natuurlijk zijn we in de rollercoster Kraken geweest.

verder hebben we heeeeeel veeeeeel gegadigde voor de Weight Watchers gezien Jesus Christus wat lopen hier veel vieze vette lui rond , nou ja lopen de meesten worden geduwd in een rolstoel!

we hebben wat engelse ontmoet waar we vanavond een biertje mee hebben gedronken, nadat we naar de chinees gegaan waren om te eten , want die vette hap ben ik nu al beu.

van hun hoorde we dat hier tegenover het hotel 3 dagen terug een gewapende overval is geweest lekker ! gelukkig gaan we morgen naar Kathy!

drukke dag

al vroeg wakker dus eerst maar eens ff lekker een peukje doen , je mag hier bijna nergens roken!

daarna een bakske pleur en douchen , maar we hebben goed geslapen we hebben ieder een doublebed!

nu nog ff wachten tot de bus komt om 7.35 naar Seaworld we hebben erzin in !

vanavond vertel ik hoe het geweest is , het zal wel enorm zijn zoals alles hier!